لوازم دیگر, موتور استپ, موتورها

بهترین برندهای استپ موتور

بهترین برندهای استپ موتور

عموم افراد برای خریدهای خود به دنبال محصولات باکیفیت هستند. به همین دلیل در این مقاله از لاندا الکترونیک تصمیم گرفته‌ایم که بهترین برندهای تولیدکننده استپ موتور را به شما معرفی کنیم تا بتوانید یک محصول باکیفیت خریداری کرده و فرایندهای صنعتی را با استفاده از آن کنترل کنید.

استپر موتور را بیشتر بشناسید

استپر (Stepper) یک قطعه مهم و کاربردی در موتور  است که وظیفه‌اش کنترل و تنظیم دور آرام (Idle speed) موتور است. این قطعه دور موتور را هنگامی که کار می‌کند، زیاد یا کم می‌نماید.

برترین استپ موتورهای جهان

لیدشاین، از شناخته شده ترین استپر موتورها در جهان

به جرات می‌توان گفت که درایور و استپ لیدشاین یکی از بهترین محصولات موجود در بازار هستند. برند Leadshine حدود 30 سال است که در زمینه طراحی، تولید و بازاریابی محصولات کنترل حرکت با کارایی بالا و قیمت مناسب در چین فعالیت می‌کند و آخرین فناوری‌های کنترلی را در اختیار دارد؛ به همین دلیل به عنوان بهترین برند استپر موتور در صنعت شناخته می‌شود. لیدشاین استپ موتور را در انواع مختلف حلقه بسته و حلقه باز روانه بازار می‌کند و علاوه بر آن، محصولات دیگری مانند سروو موتورها، درایورهای استپ موتور، انواع پی ال سی و کنترل‌کننده‌های دیگر را هم روانه بازار می‌کند.

لید شاین استپ موتور را در دو سری hs و cm با فریم سایزهای استاندارد NEMA 8، 11، 14، 16، 17، 23، 24، 34 و 42 روانه بازار کرده است.

 

مزیت های استپر موتور لیدشاین

  • دقت بسیار بالا
  • لرزش کم
  • صدا و نویز پایین
  • گرمایش بسیار کم

 

معایب استپر موتور لیدشاین

بزرگترین عیب استپر موتورهای لیدشاین، قیمت بالای آن هاست. همین باال بودن قیمت باعث شده است که در بازار ایران، لیدشاین خواستار نداشته باشد و افراد به دنبال برنندهای دیگری با کیفیت کمتر بروند.

لاندا الکترونیک بر آن شد تا با بررسی برندها و انواع مختلف استپر موتورها، بتواند بهترین آن ها را با قیمتی مناسب پیدا کند و به مشتریان خود ارائه دهد.

میتوانید برای خرید این استپ موتورها، به فروشگاه مجازی لاندا الکترونیک مراجعه نمایید و یا با تماس با شماره ی 021-66700456 نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایید.

 

نشانه‌های خرابی استپر موتور

دور آرام نامنظم

رایج‌ترین علامت خرابی استپر موتور دور آرام نامنظم آن است، فلسفه وجودی این قطعه تنظیم و حفظ دور موتور در سرعت ثابت است.

چنان‌چه ایرادی پیدا کند یا کارایی خود را از دست بدهد، در زمان ایستایی موتور، سرعت دور آرام به صورت غیر عادی بالا و پایین می‌رود.

 

خاموشی موتور

اساسی‌ترین نشانه و دلیل خرابی استپر خاموش شدن موتور  است که بیانگر خرابی جدی قطعه و عدم دریافت هوای کافی هنگام درجا کار کردن است.

 

کارکرد سخت و خشن موتور در حالت دور آرام

اگر استپر موتور سالم باشد، موتور در وضعیت کارِ درجا، کاملاً نرم و روان است. خرابی قطعه‌ای موسوم به استپر باعث می‌شود که موتور هنگام دورِ آرام سخت، نابه‌هنجار و همراه با لرزش کار کند.

 

مشکل استپر موتور چگونه رفع می‌شود؟

ممکن است با یک تمیزکاری ساده عیب قطعه برطرف گردد، اگر هم آسیب جدی باشد هزینه تعویض آن به قدری نیست که با عواقب ناشی از بی توجهی به آن و صدمه به سایر قطعات موتور برابری کند.

 

چگونگی تمیز کردنِ استپر موتور

  • رسوبات کربن یا سوخت موجود در استپر را می‌توانید با اسپری یا پاک کننده‌های معمولی تمیز نمایید.
  • سه دقیقه بعد موتور را راه اندازی و دور آن را به ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ برسانید و نگه‌دارید و مرحله تمیزکاری را تکرار کنید.
  • اگر بعد از این مراحل استپر درست کار نکرد باید آن را تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید